Geachte leden, binnensporters, buitenlopers en trainers,

Is het niet vreemd en redelijk confronterend, dat een jaar geleden het woord Corona het beeld van een flesje bier met een schijf citroen opriep, derhalve feesten en gezelligheid, en dat we nu bijna niet beter weten dan IC, groot verdriet en uitgeput verplegend personeel.
Zo snel kan het dus gaan en zo angstwekkend snel ging het ook; 2020 zal niet gauw vergeten worden, door niemand
Niet door hen die ziek werden, door hen die zich eenzaam en wellicht vergeten voelden, door hen die zorgden met een hoofdletter Z, door de jeugd, de middelbaren en de ouderen, door de noodzakelijkerwijze thuiswerkenden, door de middenstanders, de ZZP’ers en zoveel mensen meer.

En ook niet door ons, de min of meer of zelfs zeer fanatieke lopers en trainers: de skivereniging Fryslân.

We waren gestopt en heel voorzichtig, met dank aan de trainers voor de creatieve invulling van de  buitentrainingen, weer begonnen. We hebben derhalve even aan het gevoel van “normaal “ mogen ruiken maar lang hebben we daar niet van mogen genieten.  Wel heeft onze nieuwe trainer, Eric, een goed idee gekregen van wat hij te doen krijgt. Hij is van zeer bekwame wil en kunde. Persoonlijk wil ik, in 2021, op mijn minst de halve marathon gaan lopen en hij gaat me leren hoe ik dat kan doen zonder blaren en pijn en allerhande uitvallende ledematen.

Het nieuwe bestuur is recentelijk aangetreden maar vanwege dat flesje bier is het ons helaas nog niet gegund om onze plannen ook tot uitvoer te brengen. Hopelijk gunt u ons nog wat tijd want aan ideeën ontbreekt het ons niet.

Wat ik nog niet gezien heb is een nieuw lid, dit afgezien van mijn vrouw maar dat telt klaarblijkelijk niet.... en dat terwijl er een  cadeau klaar ligt voor hen die een nieuw lid aanbrengenDit is DE tijd om ingezakte, ietwat trage, te veel eten tot zich genomen hebbende, vrienden en kennissen te entameren. Laat het één van onze goede voornemens zijn om te doen wat toch echt gedaan moet worden teneinde lichamelijk actief en fit te blijven. Laat het een ander goed voornemen zijn om op elkaar te letten, voor elkaar te zorgen en er gewoonweg voor elkaar te zijn in deze herfstige, onrustige en kille, in meer dan 1 opzicht, dagen.

De skipistes zijn gesloten, een witte kerst zit er wederom niet in dit jaar, de elf-stedentocht is een droom die al jaren niet meer uitkomt, luide knallen en oogverblindend vuurwerk zijn afgeschaft( onze honden danken u) maar de kerstboom staat in huis en de lichten branden. Het is allemaal anders dit jaar maar we maken er het allerbeste van, omziende met wellicht een traan en een zwaar hart, hier gedenken wij ook de leden die ons dit jaar ontvallen zijn, of met een gevoel van dankbaarheid maar zeker vol verwondering over het jaar dat was en vol verwachting van al wat 2021 ons brengen zal.

Als bestuur heffen wij het glas en wensen wij u en uw naasten een goed, gelukkig, gezellig en gezond 2021 toe.

Tot in het nieuwe jaar!

Peter Dekker