Goedendag beste leden,

Het nieuwe jaar is begonnen, de oliebollen en appelflappen zijn een herinnering, de kerstboom is het huis uit, de ballen veilig opgeborgen op zolder... ergens achteraf want anders staan ze zo in de weg.

De champagne smaakte ongetwijfeld heerlijk en onder het heffen van het glas, dan wel glazen, proostend op het nieuwe jaar, op voorspoed, geluk EN gezondheid, hebt u ongetwijfeld een gedachte gewijd aan onze skivereniging. Het bestuur heeft dat zeker gedaan, meerdere gedachtes zelfs.
Wij hoopten op van alles, dachten er eigenlijk het onze van en vreesden dat het OMT toch een ander idee van de gang van zaken had dan wij...in het rustige Fryslân.

U leest de krant en volgt het nieuws zoals wij dat tegenwoordig allemaal doen. Corona, vaccins, voortgang, avondklok, een demissionair kabinet, RIVM, een Zuid-Afrikaanse én Engelse én Braziliaanse variant van het virus, rellen, niet gehoord worden, vaccinatiegraad, mondkapjes, 1.5 meter samenleving, dichte winkels en geen citytrip naar Barcelona voor € 25,-
Waar zijn de tijden gebleven dat we ons druk maakten over zaken die nu niet meer ter zake doen, waar is de goede oude tijd gebleven, toen normaal nog heel normaal was.

Voor ons, leden en trainers van Skivereniging Fryslân, is het ook pas op de plaats: geen trainingen tot nader order, geen gezellig koffiedrinken na een uur hard werken, geen gelach in de bossen, geen uitwisseling van grappen en grollen.
Maar wij hopen dat het u, ondanks de huidige omstandigheden, goed gaat. Dat u blijft bewegen, dat u blijft lachen, dat u hoop houdt op betere tijden, dat de lycra niet ergens ver is weggestopt en dat de buitenschoenen u goede diensten bewijzen.

De skivereniging is er nog, is ook niet plan om ergens heen te gaan en blijft plannen maken voor als het weer kan, als het weer mag en als de lente daar is.

Wij hopen u allen dan weer te mogen verwelkomen, in blakende gezondheid en van goede zin, bij de allereerste loop van het nieuwe jaar, “de Corona-loop”.

Hou vol, het nieuwe begin is in zicht.

Met vriendelijke groet,

Peter Dekker,