SNERTLOOP 2019

Zondag 17 november 2019 om 10.00 uur in Oranjewoud verzamelen voor de jaarlijkse Snertloop van SkiFryslân. Dit jaar voor het eerst op een nieuwe locatie namelijk de parkeerplaats van Restaurant De Koningshof en daar verzamelen zich zo'n 40 sportievelingen voor sport en ontspanning op de zondagmorgen.

Trainer Jan heet ons welkom en meldt dat hij samen met Bas een loopronde van circa 3 km heeft uitgezet in het bos. Dus we gaan op weg maar eerst inlopen tot aan het startpunt van de ronde.

Tijdens deze warming-up wordt af en toe halt gehouden om oefeningen te doen en dit geeft de wandelaars de kans zich weer bij ons aan te sluiten. Ter hoogte van het Scouting gebouw brandt de energie los en kunnen we beginnen aan de eerste- en voor sommigen ook de laatste ronde van 3 km. De beter getrainde en/of jongere deelnemers staat het vrij om er een tweede of zelfs derde ronde aan vast te knopen. In het bos krijgen we waakzame blikken en aanmoedigingen van Jan en Bas. Sommige lopers die 1 ronde wat weinig vonden hebben onder leiding van Jan Menger er nog een halve ronde aangeknoopt.

Na de ronde(s) kunnen we terugkeren naar De Koningshof alwaar we koffie geserveerd krijgen. De voorzitter houdt uiteraard nog een informatieve speech waarna we, hongerig als we zijn, ons op de snertmaaltijd kunnen storten. Voor anti-snert deelnemers is er tomatensoep. Nadat er voldoende sociaal bijgepraat is kunnen we huiswaarts keren. De volgende activiteit is de Kerstloop in Hemrik bij Sparjeburd op zaterdag 14 december dus wie weet tot de volgende keer.

Wim van Oosten.