Impressie van de Johan v.d. Schootloop zondag 5 januari 2020

Op het parkeerterrein van Tjaarda werden al de eerste nieuwjaarswensen uitgewisseld tot de trainers ons met een ferm fluitsignaal lieten weten dat de loop ging beginnen. We begaven ons, terwijl we ons met armzwaaien en huppelpasjes wat losmaakten, naar het beginpunt bij de herinneringsboom van Johan v.d. Schoot. De trainers hadden weer een mooi parcours uitgezet wat volgens hen 2 km lang was, en wat door sommigen zelfs drie keer werd afgelegd.
Rond elf uur verzamelde iedereen zich in de bovenzaal van hotel Tjaarda voor koffie en glühwein. Met 46 personen was er een hoge opkomst.
Na wat heen en weer schuiven met tafels en stoelen was de indeling zodanig dat toch iedereen gezellig bij elkaar kon zitten. Na de koffie hield de voorzitter Jellie Bazuin een korte nieuwjaarstoespraak waarbij ze iedereen welkom heette, in het bijzonder Aukje v.d. Schoot en haar zoon Marco. Ze sprak over de verbondenheid in onze vereniging, zowel binnen de verschillende loopgroepen als tussen de loopgroepen onderling en zelfs met de niet meer actieve leden.
Hierna kon iedereen zichzelf voorzien van een glaasje glühwein, die al dan niet met een paar schepjes suiker, heerlijk smaakte.
We kunnen terugzien op een zeer geslaagde Johan v.d. Schootloop met mooi weer, geen regen en geen harde wind.
Tot ziens in 2021!

Atty Teders