Seizoensopening 2020-2021

Openingsloop 20-09-2020 in Oranjewoud.

In den beginne ……

………………….was er een zorgeloze zonnige zondag. We mochten weer met ons ruim veertigen achter elkaar aan rennen door een bos.  Af en toe diepe kniebuigingen, lunges, molenwieken, allerhande ingewikkelde beenoefeningen, hoppende voeten en springende enkels. Dat was lang geleden.

………………….was er een woud, toen een Oranjewoud en nu met een Bas en een Jan.

Beiden hebben in het verleden parcoursen uitgezet, renners aangemoedigd, oefeningen eindeloos nog maar een keer uitgelegd en ons allen tot ongekende hoogtes opgejaagd.

Ook dit jaar weer, maar nu een paar kilometers met hindernissen; klok rond (dit bleek voor 1 groep toch te hoog gegrepen) en ons, hijgend en puffend, bij de finish verwelkomend met een motiverend “goed gedaan”.  Van schrik gingen een paar toch maar weer even een rondje lopen.

…………………..was er een Oranjewoud en toen een hotel.  Dit hotel is onderhand een bekende pleisterplaats. Nu gedwongen buiten maar een kop koffie met appelgebak smaakt eigenlijk stukken beter buiten, in de zon, onszelf complimenterend dat we dit toch maar weer gefikst hebben zonder blijvende blessures opgelopen te hebben en plannen makend voor het seizoen dat gaat komen.

………………….was er een zorgeloze zonnige zondag, een Oranjewoud, trainers, 80 hardloop schoenen, “lycra” in diverse kleuren, koffie, taart en de Fryske Skivereniging met een harde kern die van geen wijken weten wil. Geen Covid 19 houdt ze tegen, geen wind en regen mag ze deren en geen kilometer is er een teveel. Die Fryske Skivereniging is er nog en lang mag ze leven.

Peter Dekker