Wat is SneeuwFit-Training?

SneeuwFit is een trainingsprogramma voor het verbeteren van je spierkracht en uithoudingsvermogen. Je traint juist die spieren waarvan veel wordt gevraagd tijdens de wintersportweek, zodat je straks soepel de berg af gaat en minder kans op blessures hebt.

Bewegen is gezond, ook in de winter.
Wij organiseren als regiovereniging van de Nederlandse Ski Vereniging sinds 1974 ieder winterseizoen SneeuwFit trainingen. Primair zijn deze trainingen geschikt als een goede voorbereiding op een wintersportvakantie. Lekker vrij van spierpijn optimaal genieten van de vakantie. Bovendien heb je met een goede conditie minder kans op blessures.

Lekker bewegen dicht bij huis.
De buitentrainingen worden gegeven in Hemrik (bij Beetsterzwaag), in Tytsjerk (bos van Ypey) en in Oranjewoud (bij Tjaarda). De binnentraining wordt verzorgd in Leeuwarden. De trainingen bestaan uit een warming up, ski-, langlauf- en snowboardoefeningen, het hardlopen van duur- en interval-trainingen en een cooling down en worden gegeven door bevoegde trainers.

Beginner of gevorderd.
Of u, man of vrouw, nu een beginnend wandelaar bent van 30+ of een gevorderde hardloper van 60+, bij ons vindt u de training, die bij u past. U beweegt in een groep op het niveau, dat aansluit bij uw conditie. Zo werken onze trainers aan een sterker hart, longen, spierkracht en aan uw conditie.

Waarom bij Skivereniging Fryslân?

Veel mensen, die alleen trainen, houden dat niet lang vol. Omdat het gewenste resultaat uitblijft en ze de gezelligheid missen. Sporten in verenigingsverband werkt niet alleen motiverend, het is ook een stuk gezelliger en veiliger. We trainen in relatief kleine groepen onder deskundige leiding van trainers, die daarvoor zijn opgeleid en bijgeschoold door de Nederlandse Ski Vereniging.

Après-SneeuwFit.
Samen gezellig en gezond bezig zijn. Dat is het uitgangspunt van al onze trainingen. Zo sluiten we de buitentrainingen altijd af met een kop koffie. Goed uithijgen en vervolgens even napraten tijdens de après-SneeuwFit. Dat hoort er wat ons betreft helemaal bij.

Het complete SneeuwFit programma vindt u op deze website onder de knop Training.
Onder de knop Lidmaatschap staan onze seizoenstarieven.

Aarzel niet en meld u aan of doe eerst eens vrijblijvend mee. U bent van harte welkom!

Ook kunt u contact opnemen met Skivereniging Fryslân via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of met Ledenservice.